sicknes and sunshine

Ja, resa hem började fredag kväll. Vi valde att köra via Montenegro påväg hem istället för Serbien, ja vem fan valde att vi skulle köra via Serbien ner, hur tänker man då? Serbien vs Kosovo, Kosovo vs Serbien?! Hur som helst, var det ett smartare drag att köra Kosovo-Montenegro-Södra Kroatien och köra upp igenom hela landet. Vi körde cirka 13 timmar innan vi tog och stannade vid en superfin strand längst vägen. Där låg vi i 5 timmar (men idag 3 dygn senare känns det som vi låg där 50 timmar) innan vi fortsatte uppåt. Vi hade bestämt oss att stanna runt midnatt och sova på hotell i Rijeka men där var det någon festival så alla hotell under 1000 SEK var upptagna så jag bestämde för oss båda att vi skulle köra vidare fast att jag vid det laget hade runt 40 graders feber och haft solfrossa i 8 timmar ;) men vi hittade ett superbra familjärt ställe när vi kommit in i Slovenien som var stort, fint, fräscht och framförallt de hade dusch!

Efter att jag fått äta min efterlängtade kalamares till frukost fortsatte vi köra Österike, Munchen, Hamburg och slutligen Puttgarden där vi självklart var tvugna att stanna och köpa på oss ett lass. Frossan hade börjat lägga sig men febern fortsatte och solbrännan vi fick i Kroatien - den fortsatte utveckla sig kan man säga ;O efter puttgarden och båten körde vi raka vägen hem och var hemma runt 13, 14-tiden igår. Så himla skönt var det att äntligen komma hem, och FÅ sova och vila ut sig. Blev middag hos Eriks föräldrar, vilket vi försov oss till och när jag äntligen fick möjligheter till medicin, vila och termometer var det som väntat. Jag, men norra Europas bästa immunförsvar var dödsjuk ;D hahaha. Nej, skämt och sido men ja, jag som brukar vara väldigt frisk är nog sjukare än vad jag någonsin varit, vad jag kommer ihåg i varje fall. Så fick dessvärre ringa hem till mamma och säga att jag inte kunde åka upp och fira min älskade lilla lillebror som fyller 9 år idag och skulle ha ett riktigt stort kalas. Han skulle för första gången få fira med sin farmor & farfar som är i besök i Sverige från Albanien nu. Men men, måste bli frisk tills imorgon då nästa punkt på DEN DÄR listan ska göras. Trotts allt, längtar jag massssssoooor till Smögen =)


kvaliten på bilderna blir ju hemska med! Paret närmast kameran i vitt är pappas kompisar som hjälpt oss efter att pappa fick mitt brev, damen man ser emellan dem är pappas kusin, mannen i svarta längst till vänster är pappas yngsta bror, killen som står upp i vitt är fasters son, de andra två männen är pappas bröder, sedan har vi Erik, min lillebror Jetsmir, pappa, kusin, lillasyster Aurora och jag, ovanför mig har vi lillasyster Jehona, kusin, pappas fru, sedan farmor, kusin och farbrors fru



första och kanske sista solningen denna sommaren. 5 timmar!!! 4 timmar för lång tid. Att man aldrig lär sig - som sagt resulterade i konstant solfrossa i ett dygn, jag kokade under huden. Jag lovar! och det värsta, nu efter tre dygn är det nästa detsamma ;O
Trackback
RSS 2.0