Göteborg

Ligger och snackar skit med besättningen. Just nu ligger vi i Göteborg på Käringberget. Stannar tills på Fredag, sedan åker vi till Malmö och har beredskap och åker tillbaka till Karlskrona på Söndag. Idag har vi haft en cpdag, 8 sek/m och sjösjuka. Ericsson spydde och jag satt och sov heeela dagen. Värsta någonsin...

Träffade älskade Jessica Backlund i Söndags, fick sova bredvid hennes ömma kropp. Hosta i hennes öra och bli skedad som aldrig förr <3 älskade, underbara.

Öland var heeeeeeeeeeelt galet! Något av det roligaste jag varit med om på läääänge! Blev sjuk som en gnu efteråt, men det var det värt. Fast att jag håller på att hosta upp mina lungor... och nyser snor över hela båten.

Om 2 timmar är min värnplikt helt frivillig och jag får göra precis vad fan jag vill, känns toppen! Tolv och ett halvt tusen i muckbidrag kom nyligen in på kontot, helt skattefritt. Hotellets lön + månadens lön från försvarsmakten på det :D sedan de sextusensexhundra kronorna extra vi kommer få i månaden nu under semestern känns inte heller fel. Oskattat såklart ;) och dubbelt i lön från och med Augusti. Nu väntar jag bara på att en toppenlägenhet ska pluppa upp som jag tänker lägga mina pengar på :D

Ha det!

KSP

Ksp-utbildning (Kulspruta 58) hela helgen. Känns ja... Segt och tråkigt att vara här i helgen, men också skönt att slippa åka hem och ta tag i mitt liv som måste trasslas ut och ja, lite spännande blir det nog när vi får skjuta på Måndag från HMS Stockholm.

Sjukt tråkigt har det varit att missa ALLA studentfiranden! Hade så gärna velat fira Alfred och Gustaf. Christoffer och resten i Ryssby. Hade varit trevligt att kunna gratulera dem i Alvesta med! Menmen, så är livet :/

Kommer ju som sagt att vara ledig lite mer nu. Men ja, tror att jag mest kommer gå in i väggen efter ett tag. Vad ska jag göra mer än att åka till fotbollsträningarna 2 gånger i veckan?

HMS Trygg

Omkommenderad till båten idag! Tror att det här kommer bli kul, ja lärorikt om inte annat. Känner mig helt utmattad. Fick också reda på att vi inte får åka hem denna helgen :/ men det känns nästan lika bra det. Orkar inte komma hem och börja grubbla så jävla mycket.

Har även semester i FEM veckor ;D vecka 27-31. Och ja, från och med nu ska jag ha massa långledigheter. Ledig var tredje vecka!!! GOTT.

Bal igår med den käraste vännen man kan ha :) trevligt. Åkte tillbaka till Karlskrona i cirka 150 cm/h för att kunna joina djungelmucken. Efter hårt hävande var det vattenkrig, grova ord och mycket dans. Så sjukt tråkigt att lämna många av befälen nu. Jävlar vilken go' kille jag har insett att Frasseboy är, galet!

Men nu tänkte jag packa in, käka lite protein, ringa Emil Andén och duscha efter min ryggträning på gymmet.
BYE!

ett rop efter ömhet

Nu var även denna helgen slut...
Blev en kort vecka förra veckan, med bara skyddsvaktsutbildning. Hård utgång tillsammans med den bästa killen i världen, EMIL ANDÈN blev det på Onsdagen! Sjuk utgång. Först pizza och chill på en go restaurang sedan anslöt vi oss til resten av sällskapet. Drack för mycket och var hemma alldeles FÖR sent.

Torsdagen tillbringade jag hos mor <3 saknade, älskade mamma. Tåg till Vislanda på fredag morgon. Jobbade 16-20 (: galet polskt bröllop hade vi på hotellet. Några glas champange senare anslöt jag mig till Ludde och Co på Ewas. Efter många om och men om vad efterfesten skulle vara hamnade jag hos Erik.

Lördag eftermiddag/kväll blev det jobb. Blev fyllechaffis och körde till Agunnaryd. Janni fyllde 20 (: och dagen idag har bara varit massa mys HEMMA :D Lånar Christoffers bil i veckan. Så om en stund kommer Iza, då ska vi färga hår sedan kör jag henne till tåget. Därefter tar jag bilen ner till Karlskrona och börjar tagga inför morgondagens kalas. Ska på bal i Växjö tillsammans med Christoffer och därefter om tiden tillåter blir det DJUNGELMUCK!

FSU-check!

Jahaja, nu är man hemma igen. Men känns som man lika väl kunde vara kvar där nere, tiden går så himla mycket fortare då. Får inte massa överbliven tid så man får tid att sitta och grubbla hela dagarna.

Äntligen klara med allt fält nu, hade våra sista övningar i slutet på förra veckan. Sjukt roliga, hårda och tunga dagar var det och jag pajjade min rygg... IGEN! Hade tid hos sjukgymnasten i Tisdags så hon körde samma procedur som sist och ryggvärken gick i princip över. Har en ny tid på Måndag som vi ska tillbringa på gymmet. Hoppas att det ger något plus att jag fått mig en tid hos Anna för massage imorgon :D

De dagarna när vi kom tillbaka från kosta nu i veckan har tillbringats i den helt FANTASTISKA solen. Karlskrona är så sjukt fint nu och alla uteserveringar är makalösa. Jag och Erik strosade runt på stan med en varsin glass och bara myste i Onsdags innan vi slog till med en ordentlig utekväll och jag bara älskar det!

Kvällen igår tillbringades tillsammans med Ludde, käkade grillat här hemma tillsammans med Jonathan och sedan kom Tage och Adam och två tjejer från kören. Vi drog in till stan vid tjugo över elva, träffade Jessika och tillbringade kvällen på Sports. Tog nattbussen hem, mådde skit. Bangade efterfesten hos Adam, somnade som en sten!

Idag åkte jag till stan, hämtade min klänning. Tog bussen hem, packade och donade och tog bussen tillbaka till Weset. Ikväll ska jag träffade världens snällaste kvinna - LISA :D förfest hos Lina, vidare till Tallevi och avslutning på Ewas.