flickan & nollpunkten

Shopping blev det igår. Ja, det ska gudarna veta! och shopping idag blev det med.
Träffade saknade, underbara Anton igår. Även hans kompis Nils :) Vi drog till en krog där de båda hade jobbat på. Satt och drack Rosé och bara snackade massa skit i en hel evighet kändes det som. Helt sjukt vad jag har saknat denna fina vän.

Tog T-banan hem till Alf (alldeles själv, STOLT) där maten stod serverad. Fix och don. Vidare till Medborgarplatsen och Snaps. Tog en öl där, vidare till Kvarnen där Simona och jag mötte upp Anton, Nils och hans flickvän Ida och hennes kompis. Taxi till Trädgården... Grymt, vilket ställe säger jag bara :D Dit kom även Astrid och Emma, vänner till Simona från Skåne som hade varit på brunch hos oss tidigare på dagen.

Taxi vidare till Stureplan vid ett när dem stängde, F12 Terrassen var nästa hållplats. Galet mycket folk. När vi hade tröttnat på det ringde vi taxin som tog oss till Långholmen. Kommande aktivitet var nakenbad i Mälaren ;D Därefter väntade Simona och jag in nattbussen och åkte/gick hem... klockan var då 05.00

Tex mex mat i massor, filmmaraton och mys har vi kört på ikväll. Rekommenderad film - Nollpunkten.
Nu ska det sovas. Båten går vid 11.30 ut till Löjdqvist ö :)

KÖSS. btw - hade namnsdag idag med! GÖTT, fan vad feta presenter jag fått. he-he

Stockholm

Äntligen i denna stora huvudstaden. Tog oss 8 timmar upp till Västerås och yttligare nästan 2 timmar till Stockholm därifrån. Söta små hundvalpar fick vi alla fall se i Västerås, många små söta. Rättare sagt 8 stycken små kabrater :) och den absolut sötaste var den lille som Simonas föräldrar skulle få med sig hem.

Gårdagen i Köpenhamn var helt fantastiskt! Började med en runda i affärer först, sjukt vad jag skulle älska och få shoppa loss i denna mirakulösa stad. Men nu var det inte det vi var ute efter. Så ingen shopping blev det, bara ögongodis :) Roligt hade vi inne på Tivoli, åkte karuseller som små barn. Simona & jag.

Men efter något flygplansåk blev det för mycket, rubbade sönder hela mitt balanssinne. Spydde som en kalv, sov som en sten i Simonas knä och efter ett par timmar åkte vi tillbaka till Sverige. Hjärnskadad som jag var kunde jag varken gå, vara i närheten av folk, äta eller lyssna på musik innan jag trodde att hjärnan skulle sprängas. Lätt att vara folkskygg i Köpenhamn menar jag ;) fick ett utbrott på Malmö central men fick i alla fall i mig lite mat innan vi hoppade på Pågatåget hem. Stackars lilla Simona som fick ta hand om en invalid femåring! När vi skulle ha en trevlig dag på tivoli ihop :P hahaha.

Imorgon ska vi shooooppa :D sedan ska jag ta en fika tillsammans med saknade vännen Anton och senare på kvällen kör vi på party i Stockholm tillsammans med Erika & Astrid :) KUL!

och hur länge jag stannar? Vem vet. Obegränsad framtid. Troligtvis Lördag eller Söndag. Fortsätter därefter min road tripp på egen hand. Ska ta mig hem kollektivt och förhoppningsvis orka göra några stopp hos efterlängtade släktingar. Så hem kommer jag när min hemlängtan inte går att uthärda något mer!

Kiviks marknad

Jahaja, hej igen!
Ligger på en vind tillsammans med min soete vän Alf och vår nye kamrat Pelle på Österlen. Haft underbart väder idag, så förmiddagen spenderades stekandes på stranden och eftermiddagen på Kiviks Marknad tillsammans med hennes föräldrar.

Hittade oss rätt bra med fynd, eller i alla fall jag :P inhandlade mig ett brunt läderskärp till uniformen, en ny navelpiercing, ett jättefint halsband, en svart bh (som för ovanlighetens skull faktiskt passade) och 6 par spets hotpants i olika färger (underkläderna kostade mig sammanlagt 200 :D) Pelle hittade vi också på marknaden samt lite annat smått och gott som gör magen gott :) och ja! Får inte glömma de sjukt fula t-shirtsen som vi inhandlade inför morgondagens Köpenhamnresa.

Ja, för imorgon vid tio tar vi pågatåget och sedan Öresundståget över till Köpenhamn. Strosar runt på stan och går på tivoli :D ska bli himla trevligt hoppas vi på. Om inte annat, galet! Tar oss sedan tillbaka till Ystad där vi blir hämtade av Alfans mamma.

Ja, resan till Karlskrona i Lördags var skandal! Men mysig. Dåligt drag och sletna tjejer resulterade i en tidig kväll. Resan till stugan dagen därpå gick smidigt som fanken. Bussen var smockad med folk, så jag och Simona erbjuder våra sittplatser till ett äldre par och sätter oss på golvet i gången där 20 pers redan stod. Sjöng och bjöd på oss själva gjorde vi :)

Men vad är det här? Jag har lite hemlängtan... EFTER FYRA DAGAR! och jag, jag som är van att vara borta flera veckor i rad :S ... skadat, mer än skadat!

CIAO <3

kär och galen.

Road tripp, ÖLAND check!

Genomsur Emma sitter på tåget mellan Emmaboda och Karlskrona. Satans morgonregn! Trodde hela Öland skulle gå under, bokstavligt talat...

Började trippen i Torsdags. Ryssby-Växjö-Högsby-Kalmar-Borgholm-Köpingsvik. Hamnade på Strand, träffade mycket trevligt folk. Umgicks med Pelle1 & Pelle2. Käkade och träffade en annan Pelle1 och tog taxi med honom tillbaka till Köpingsvik och hem till Axel. Sov där och morgonen efter tog vi vår packning, checkade in den hos receptionisterna på Köpingbaden och stekte därefter i solen hela eftermiddagen.

Duschade och stack till Gamla Bryggeriet, käkade och drack öl och därefter blev det minigolf för hela slanten. VANN SÅKLART ;) därefter gick vi till Pelle1 och hans kompisar. Blev strandfest med gitarrspelade och vinpimplande. Vaknade upp hos Axel i morse igen, han drog till jobbet vid halv 9 och körde oss till våra prylar. Mitt i spöregnet tog vi bussen till Kalmar-Emmaboda- och nu Karlskrona som blir vårat nästa stopp.

Vila middag på Marinbasen i cirka minst 5 timmar, sedan hävning på de bästa krogarna och DANS som aldrig förr!

PUSS HEJ!

Klappat och klart!

Husebyvägen 6

Den var helt PERFEKT för mig!
1 september, längtar (:

Huset & Köket

Vardagsrum & Sovrums garderober (nuvarande tapeter är vita)