2010.08.24

Sjukt längesedan jag uppdaterade något till er kära vänner, jag ber om ursäkt.

Bornholm var galet trevligt. Vi hade permission på fredagen. Käkade på en restaurang, handlade öl och gick ner till havet och snackade skit. Tog oss upp till byn igen och in på en pub där även våra befäl anslöt sig lite senare. Mycket dans, öl och danska sånger gjorde kvällen mycket minnesvärd. Lördagen var dock mindre rolig. Mådde apa och skulle laga en brunch och en tre-rätters på kvällen (Y) yeey! och inte nog med det. 4 pass skyddstjänst var jag uppsatt på också. Sov ungefär 9 timmar den helgen.

Kom hem i Söndags kväll. Har nu i princip packat ner allting inför flytten. Känns verkligen kanon och inte nog med det. Så kanske flytten börjar redan ikväll eller imorgon ;D Emma är glaaad! och lättad såklart, känns som att den här flytten inte behöver ge mig magsår i alla fall =)

Steg upp tidigt idag hos min helt fantastiska pojkvän och åkte med tåget till mor. Så nu kom vi precis hem från en shoppingrunda (så nu har jag fööör många kassar som ska med hem) och nu lagar hon mat till mig. Bra mor!

PUSS!

2010.10.14

Vilken bra helg jag har haft! Slutade redan vid 11 igår, städade båten och så först på förmiddagen. Hade en fin karl som kom och hämtade mig vid tåget. Fick bli en lunch i Alvesta (: Gjorde lite ärenden, far runt i Vislanda gjorde vi. Vid sex åkte jag på 55 årskalas i Bokelund. Vidare till Elin för förfest med fina tjejer. Mer än ÖSIG kväll på Ewas (MED VILDA DANSER) resulterade att jag somnade som en sten så fort vi steg in innanför dörren och Erik bar mig in till sängen.

Åkte till Karlskrona vid elva med Bo & Nea, Bo & Anette. Visade upp båten för dem och så strosade vi runt på Marinbasen. Sedan drog jag till gymmet, gjorde mig iordning och gick bort till deras hotell. Kollade på V75, Anette vann (stor)vinsten med 6 rätt... 21kr. Käkade på hotellets restaurang och myste runt på Sail Karlskrona och kom nyligen precis till logementet.

Så åker härifrån vid halv tio imorgon, blir en runda förbi golfbanan utanför Nättraby innan vi åker hem. Har dock inga storslagna planer inför veckans ledighet. Mer än fotbollsmatch på Måndag kväll och Ullared på Onsdag med Lina och hennes mor :D PUSS & KRAM!

2010.08.12

Oh, vilken underbar dag! Klarblå himmel, ingen sjösjuka och vindstilla. Körde ett ordentligt race med maten på förmiddagen innan losskastning. Både lunchen och middagen blev klar. Chefen gav mig en åksjuketablett. Skulle tydligen bli lite dåsig och trött. Jag blev mest glad och pigg (och lite småvinglig, som om jag vore full) Det hela resulterade med att jag bakade lite kakor och sedan inte hade något att göra på hela dagen i princip. Så det blev lite powernaps och fotografering.

Men nu är vi snart klara och får gå och sova men det går segt. Så får bli en sen träning och en snabb dusch så jag kommer i säng. Måste vara ordentligt utvilad till morgondagen. FULLT ÖS! Ska försöka hinna med ett samtal hem till hjärtat med J Heeeejsvejs.

Och förresten så har jag fått ett sjukt besvärligt brännmärke….  På överläppen! Ser ut som fan och har hela dagen haft chili under naglarna. Det har bränt kan jag säga. Men till en positiv grej, vi kommer få sluta tidigare imorgon så slipper ta kvart i sex tåget.

2010.08.08

Fy fan vilken galen helg vi har haft! Pojkarna kom vid fyratiden i fredags, drog in till Ljungby och köpte käk. Blev fajitas med massa gott gott. Efter några öl tog vi bussen in till stan. Taxi vidare till Hovshaga och hem till Lisa. Blev ölspel och annat trevligt. Blev attackhälsad på bussen av mindre omtyckt kvinna. Efter mycket om och men hamnade jag på sports och grabbarna var ute på egna äventyr.

Gårdagen var seg, gjorde i princip inte ett dugg mer än att dricka vin. Lagade spenatsoppa med ägghalvor till Emil och mig. Tog bussen till stan rätt tidigt, träffade stort Vislandagäng på bussen som skulle med till Lisa. Klockan var åtta och det började redan gå utför, för samtliga tre i gänget. Lill-Larsson tog sig till Växjö också.

Väl inne i stan åkte killarna tjur och karuseller och jag träffade gamla bekanta. "Monsterskadade" min fot mer än innan, smög runt i en pappconteiner och träffade därefter Erik & Nässert och anslöt mig till dem. Lilla fulla trion på sports..... galet! Kvällen slutade med att Erik frågade om inte jag ville bli hans flickvän och därefter tog jag nattbussen hem till killarna som redan låg hemma och sov.

Pulvermos och fiskpinnar nu :* PUSS!